Bryssel


Tåget från Amsterdam till några timmars vistelse i Bryssel innan tåget vidare till Paris.

"Jag gick in på en bar för att vänligt fråga om lov om toaletten. Inga problem. Färdig, och på väg ut för att fortsätta mitt utforskande av staden började högtalarna spela The Ark "Fool To Remain Sain" i baren. Jag storler, och backade tillbaka för att slå mig ner på första bästa plats, och lämnade inte baren förrän låten sakta sinade ut.."

...

Bryssel var stora, steniga byggnader med usel turistinformation, turistbefolkade, mysiga gator där vartannan liten butik sålde Belgisk choklad (Chocolate Leonidas, Galler,..) - det var i alla fall min
uppfattning under de fem timmar jag spenderade där.



När jag äntligen fick tag i en karta över staden, promenerade jag gata upp och gata ner. Fick se stadshuset,  kungliga palatset, St. Michel Cathedral. Inhandlade belgisk choklad, så klart (chokladmueet var dessvärre stängt), och ringlade runt mellan de gigantiska byggnaderna tillhörande Europeiska kommissionen och Europaparlamentet - ganska mäktigt att tänka sig vad som försegår där inne!

A suivre...






 

Kommentera här: