Madde i ett nötskal...


... men det löser ju sig alltid i slutändan;) På väg från Napoli mot Bari var jag tvungen att boka platsbiljett på andra tåget.. Och mellan bytena hade jag ca15 minuter på mig att göra det. Dock var andra klass-platserna slut,...och jag var illa tvungen att komma med just det tåget för att inte missa färjan till Grekland. Bra planerat Madde. Det sved när jag räckte fram 50€ för en första klassens biljett. Och enligt kassapersonalen hade jag inget val om jag skulle med.
Jag hatar första klass och har aldrig diggat den där idén med klassindelning. Fan,.. 
Jag kom iaf med.
Tre timmar senare annlände jag till Bari. Hade en timme innan båten skulle gå. Fick ta en taxi (säger inte färgen på den taxin inte) för att komma igenom trafiken, sprang med packningen mot terminalen. Halvvägs springandes dit kom en bil körandes mot mig för att hämtade upp mig och köra mig hela vägen dit. Fick biljetten, rusade genom säkerhetskontrollen... och ombord.

När jag väl var ombord var det som om all spänning släppte, och i rulltrappan upp mot deck stod jag bara och skrattade för mig själv... Det löser sig alltid, var det ja...;)
 



Nyfunna favoriter:)

...

På färjan var det ganska lugnt.. Hade ett gäng lastbilschaufförer som blängde på en som om de aldrig sett en skandinav förut (hade dem kanske inte heller..?!) Första gången kom servitören fram och sa att "the guys over there would like to by you a drink...?" No, no.. Andra gången hade jag inget val och fick en 650ml Heiniken serverad efter att dem sett att min egen tagit slut. Tacka och ta emot såklart!
Senare fick jag erbjudandet att sova i en säng ist för på en stol på deck... "No problema, no problema.. Two beds..si, si..?" Var det ända den sliskiga lastbilschauffören kunde säga på sin knaggliga engelska...
Har ont i hela kroppen nu efter alla konstiga possitioner i stolen jag sov i...

Wiiee - Grekland nästa!!

Kommentera här: