Roma I


Som vanligt anlände jag senare till nästa stopp - Roma blev nästa!
Dock anlände jag till det sämsta hostelet hitentills på denna resa... Ingen skyllt utanför byggnaden, en tjej utanför hjälpte mig plinga på klockan upp till hostelet. En annan tjej visade mig till själva hostelet och kontoret. Trångt mellan alla sängar. duschar utan varmvatten, dam under sängarna... Om man får vad man betalar för...? Inte alltid...
Nästa dag checkade jag in på hostelets motsvariget - The Yellow!  
 
Och vistelsen i Roma var över förväntan:) Vacker stad, mycket att se, bättre engelsktalande Italienare,..



Första kvällen på Yellow träffade jag en trevlig Brasilianska, och två filuriga amerikanare! De två amerikanarna hade tidigare på dagen träffat på en annan amerikanare som hade erbjudit dig att bjuda dem på middag. Men, extra sällskap kunde väl inte skada...?!
Så vi gick alla ut. Amerikanaren (som var i Rom i sitt arbete, arbetade inom textilindustrin som köpare och säljare utav textilmaskiner) insisterade på att betala hela kvällen; middagen och på Yellow där vi tillslut lyckades få in honom. Hans annledning - "If I were you guys I would just be happy, take it and enjoy it. I've also been a poor student. And now I've got the money to pay, so I just do it". Enkelt som det var. 

To be continued...
 

 

 

 

Kommentera här: