Athen - Thessaluniki


Efter en sex timmar busstur från Athen anlände jag till Thessaluniki! Under turen fick jag nöjet att sitta bredvid Apostolis! Han arbetar på flygplatsen utanför Thessaluniki och var i Athen enbart för en Champions Leuge match. Tiden gick väldigt fort, och han berättade en massa om Grekland, sevärdigheter, förklarade det grekiska alfabetet för mig, och det ena med det andra:)



Jag bor på ett väldigt fint och fräsht hostel! Ganska nytt tror jag. Och första kvällen delade jag rum med en tjej från Cypern och en tjej från Athen. Dem var båda här för att göra provet inför "Mastern" på universitetet... Och, dem berättade gladeligen om allt jag var tvungen att äta här, göra, se..:)

Nu ska jag ta mig till tågstationen och se om jag kan köpa nytt Interrail kort så jag kan ta mig tillbaka hemåt igen!

Kyss

   




Kommentera här: