Vägen till Athen


Så, nu sitter jag på Café Metro vid stationen Larissis Station i Athen och dricker Greek Coffee:)
Och hur hamnade jag nu här kan man undra - till alla de otroligt vänliga grekernas förtjänst ska erkännas:)
Efter båten var vi ett litet gäng som alla satt "i samma båt" och skulle ta sig in till stan och ifrån Patras. Yes, tåget strejkade.. Men vi kom alla med en direktbuss till Athen.
Väl på bussen var där en otroligt trevlig man som frågade vart i Athen jag skulle någonstans. Så han skrev ner busslinje till Metrolinje hur jag skulle ta mig dit, visade mig vart jag köpte biljett och vart bussen på busstationen fanns. Väl på bussen frågade jag en tjej om när jag ev. skulle hoppa av, och efter stoppet följde hon mig hela vägen till metron! 
Denna helg har varit kort och intensvin minsan.
Det kostade en del att komma hit. Men nu är jag här och vi får se vad grekerna har att erbjuda;)
Ett nyskrivet lexikon lär behövas iaf..

φιλì

Kommentera här: