Städat och klart


Jag har städat hela rummet idag, dammat av hyllor och slängt onödiga papper som man samlat på sig med tiden. Det gick så långt att jag kom på mig själv sittandes på golvet och plockade isär det 3D-puzzel vars liknelse skulle föreställa en amerikansk hjul/flodångare som jag en gång i tiden lade ner timmvis med tid för att få ihop. Jag mindes tillbaka hur tillfredsställande jag kände att det var att sitta där framför ett puzzel, 3D som vanliga, och bara låta bitarna paras ihop med varandra. När jag var yngre fick jag säkert ett puzzel varje julafton. Och så fort juldags morgonen glimmade påbörjade jag mitt projekt. Oftast var jag klar lagom till vårterminens skolstart. Men blev jag inte det, kunde jag sitta uppe till sent på vardagskvällen och med en mamma som ständigt påminde mig om att jag skulle orka ta mig upp till en kommande skoldag. Inte att jag brydde mig direkt:P
Men, lika tillfredsställande var det att plocka isär det idag, ska jag be att få erkänna;)

Jag har varit hemma hela dagen, och känner snart att jag måste byta dammluft mot frisk, uteluft! Yes för en joggingtur - kanske stora Ellarundan ikväll?!

 

Kommentera här: