Mänsklig påverkan och kvällspromenad


Bestämde mig för att ta tåget hem direkt efter jobbet ikväll efter 10.5h arbete. En aning trött efter veckans händelser. Och än är den inte slut:)
Igår fick jag den kommande veckans schema som bad mig att börja jobba kl. 07.30 sex dagar i nästa vecka!! Jippie för att ta tåget 06.16 heela nästa vecka....?! Nej, jag får väl hitta någonstans att spendera nätterna helt enkelt...;)

Igår jobbet och träningen gick jag en trevlig promenad under den sköna kvällshimlen som rådde i Malmö:) Skönt att bara få vara ibland. Och så klart med fint sällskap!

Det är underligt hur människor påverkar varandra. Och hur vi påverkar varandras sätt att känna och verka. Jag märker det själv väldigt tydligt hur jag låter mig påverkas utav människorna jag har omkring mig. Inte att påverkas i den bemärkelse i min personlighet och vad jag tänker och tycker. Men i hur en del männiksor får mig att må välidigt bra och, på något märkligt sätt, får en att känna att jag blir mer utav den människan jag vill vara i en annan människas närvaro. Har det med tryggheten man känner med den andra personen?!
Vacker är det i alla fall:)
Och lika vacker som jag tycker att det är, lika hemskt kan det också bli.
Tidigare på dagen lät jag en man på jobbet få mig att känna mig så otroligt underlägsen och okvalifiserad i mitt arbete att jag bara kände för att tappa brickan med kaffet och fikabrödet framför fötterna på honom...
Grrrrr

"Vilket val du än gör blir det rätta valet"
- en sådan enkel förklaring, med sådana enkla ord. Är det så enkelt som det låter?!

...

Imorgon vankas det bröllop, och jag längtar!:)



Kommentera här: