Forgive but not forget


Jag blir inte klok på det. Jag tror att jag flippar. 
Vägrar snart lyssna på fler utav dina dippar.

Vad är det som gör att vi bryr oss så mycket?
Om vad någon säger, om någons tycke?

Någon gör dig så mycket ont att du tappar kontroll.
Och absolut ingenting verkar spela någon roll.

En massa principer som för mig tycks finnas i vägen.
För att kunna tänka klart i alla lägen.

Jag finner ingen förståese till att samma väg vandra. 
Aldrig heller att sjunka lika lågt som den andra.

För mot slutet är det alltid någon som måste släppa tag.
För att över huvud taget kunna vinna det som tycks vara ett slag.

Slaget om sitt eget och om sina allra kärastes bästa.
Och agera så som man vill mot sin nästa.

Ge mig en enda anledning till att fortsätta älta.
till vilken nytta när din aggresion får bordet att välta.

Det är bara slösaktig energi som går åt.
Kanske det enda att det får dig att skriva en låt.

Men snälla jag ber alla som ältar personer och problem.
 
"Forgive but not forgett,
let's start over lets regrett.
Let's forgive we never tryed,
let's start to fight inside"
(/Laleh)
 
/ Madeleine






Kommentera här: