Ännu en anledning till att ÄLSKA sj...


Yes, det är tisdag och en underbart trevlig helg har passerat:) "Det blir vad man gör det till" är verkligen ett påstående som passar in i den gångna helgen som varit!
  
Under fredagen innan helgen jobbade jag till kl.12, fikade med mamma, och satte mig därefter på ett intercity tåg mot Linköping för att få träffa Ingrid som jag inte sett sedan i somras. På tåget fick jag en ack så väldigt trevlig tjej till granne!
Väl i Hässleoholm blev det STOPP i tågtrafiken pga STRÖMLÖST TÅGSTATION, och vi blev fast på stationen i FEM timmar.
Kommentar från Nipun: "You'll have to get use to that if you come to India"!!:D
Och i rusningen mot ett X2000 tåg tappade jag min nyfunna vän... Fick inte ens hennes namn..:/

Väl framme i Linköping väntade jag på stadsbussen tillsammans med en väldigt trevlig kille som hade åkt med samma tåg från skåne. Tillsammans missade vi också samma stadsbuss som ignorrant körde ifrån oss.
När vi skulle säga hej då till varandra uppstod en lite obekväm tystnad, och mitt spontana jag gav förslag på en fika kommande dag. Och med den frågan hade jag inga som hellst baktankar. Jag viste ju att jag skulle spendera några timmar i Linköping på egen hand då Ingrid skulle jobba. Och att samtala med en trevlig person i stället kändes som ett trevligare alternativ!
Men nej.. "Eh, jag har flickvän. Men tack, jag blev väldigt smickrad."   
Tanken på att han kunde haft flickvän slog mig inte ens, och hade inte gjort något för min del heller. Men, tydligen för honom...
Haha, skrattade för mig själv när jag gick därifrån.

Två nätter i stan, och äntligen fick jag se hur Ingrid och Emil har det! Dem är ju så söta tillsammans att man spyr...
Andra kvällen fick jag se Ingrids barnkör medverka i en barnmusikal. Den handlade om en ängel som föll ner till himlen och hjälpte en flicka till rätta i livet. Och budskapet var att vi alla har en ängel vid vår sida.
Tjejen på tåget måste ha varit en sådan...:)

På söndag förmiddag tog jag Kustpilen till Kalmar. Och till en början var jag rädd för att magverken skulle döda hela vistelsen där. Men när jag träffade Bella släppte tankarna på värken!! Vi hade en jättemysig fikastund på eftermiddagen, lagade god mat på kvällen och dansade till "Kaffe utan grädda är som kärlek utan kyssar" av Evert Taub undertiden som vi bakade chokladbollar:)

Tåget tillbaka till skåne på måndagen, och började jobbet kl.16..

Denna dag har jag jobbat, och sitter nu på Coffee Point och pratar med Nipun (my Valentine for the day).
Kvällen ska endast avnjutas på egenhanda under ett Bikrampass:)




Kommentera här: