Oväntade möten


Igår efter arbetet träffade jag Emanuel över en trevlig långfika (vi är så bra på det där med långfikor:)) och där efter tog jag en längre promenad hemåt. På kvällen satte jag mig på ett café och fick plötsligt livstecken från Sabina vännen:) Hon lever där borta i Lima, Peru!! Nyligen har hon påbörjat en Spanskkurs där lektionerna hålls över Skype! Och tipset fick hon utav en svensk polis hon sprungit på.
Tänk! Det är Just Det som är det underbara med att resa; alla oväntade möten man får vara med om. Plötsligt kan det mest oväntade möte förändra ditt liv!
Förändringarna behöver inte ske under själva mötet eller strax efter. År kan gå och tanken på det där mötet, den personen, kan få dig att göra val som tar dig iväg på nya vägar i livet.

Under min vistelse i Istanbul i höstas träffade jag Nipun från Indien! Och det mötet är för mig ett sådant som jag aldrig kommer att glömma, och som på många sätt har berikat mitt liv och på många sätt förändrat det! I allt från beslut jag tagit till tankar jag tänk.
Jag tror säker att jag tipsat om hans blogg förut där han skriver mycket om sin egen kultur; vad han samtycker med den och inte!

Ikväll är det, om ack så omöjligt att undgå, Melodifestivalen i Malmö stad. Får se,.. Som det ser ut nu kommer jag att bojkotta den och gå till gymmet istället...


Må väl:)


Kommentera här: