That's what friends are for


Jag erkänna att jag mår välidgt bra i livet för närvarande!
Och för första gången på länge känner jag mig väldigt trygg och bekväm i hela min livssituation.
Kanske är annledningen den ekonomiska trygghet jag känner att jag har i min överkomliga tid framöver; kanske är annledningen min bostadssituation tillsammans med fyra trevliga tjejer, i en sexa med överkomlig hyra och bra stationerat läge i stan; kanske är annledningen de blommande interaktioner jag haft på senare tid med människor som berikar mitt liv på så otroligt många sätt och som jag känner så stor tacksamhet till då ni utgör en sådan väsentlig del i den utveckling jag själv känner att jag finner mig i; kanske är annledningarna många fler. Måhända är annledningarna sammansvetsade med varanda.

Jag pratade med en vän som inte mår så bra i livet för närvarande. Obalanserad i sina tankegångar, eller hur man nu skulle kunna säga. Förklaringarna är många. Men vad har jag för rätt att ens försöka förklara andras känslor? Att ens försöka förstå dem kan vara ett gehenna...
Det som jag kände av igår lite extra mycket var att hur vi än känner, tänker och mår så är en väns närvaro ovärderlig i alla väder.
"That's what friends are for" som Björn Kjellman uttrycker sig i Livet är en schager;)






Kommentarer:

1 Emma:

Jag älskar dig min vän!!

Kommentera här: