Salam


Det är söndag, och jag sitter på Coffee Point och håller mig uppdaterad med aktuella nyhetshändelser, lyssnar på skön musik, skrivet och söker information.; chillar helt enkelt!

Jag njuter utav en helt ledig helg, och den har verkligen varit händelserik och väldigt trevlig på så många sätt! Och allt tack vare de männiksor jag har omkring mig.
I fredags eftermiddag efter jobbet åkte jag med Mansoor (min nyfunna vän från Pakistan som kommit till Sverige för att studera Internationella relationer) till Köpenhamn. Tog en promenad i huvudstaden, gick över broar, besökte Christiania för första gången, fick lära mig lite Urdu och hade en väldigt trevlig kväll!

Lördagen blev en intensiv dag.  Jag tog tåget hem till Sösdala för att fira min morfar på sin födelsedag, åkte tillbaka till Malmö, duschade och mötte upp Emma på Gustav Adolf torg för att spendera en trevlig kväll i varandras sällskap! Vi gick på teater och såg Prins Charles känsla, skriven av Liv Strömquist. Den utgick ifrån ett uttalande Prins Charls gjorde då han, efter att ha äktat Prinsessan Diana, fick frågan "Are you in love?" Hans svar var: "Yes. Whatever love means".
Och utifrån de uttalandet vändes det ut och in på tolkningen utav kärlek genom tiderna och äganderätten till sex genom kärlek; ack så intressant! 
   

                                                                                                                                                         / Liv Strömquist

Jamen, vem har sagt att livet är enkelt att leva?! 




Puss


Kommentera här: