Another day in Mumbai

 
20/7
 
 
Andra dagen i Mumbai tog vi en heldag i Nationalparken Sanjay Gandih! Det är svårt att tänka sig att där finns en stor park mitt i staden, som ett Mumbais' Central Park;) Det räckte med en enda dag i storstadens oljud och trafikkaos för att längta till skogens lugn och ro.
 
 
 
 
 
 Mot kvällen sade vi tack och hej till vår värd, och begav oss till nattåget mot Goa! All lokaltrafik hade tydligen denna dag gått i strejk. Så det fick bli Rickhaw genom hela staden mot tåget, vilket blev en
2½ timmes lång, bumpig resa..massgetrip, indeed;)
 
Efter endast två dagar i Indien har jag redan hunnit fälla tårar vid två tillfällen. Första gången var utav skratt när Nipun och jag chillade i lägenheten. Haha, han är allt en liten spjuver;)
Efter en hektisk resa på väg till stationen hann vi ändå i god tid till nattåget.
Väl medveten om det linne jag hade på mig, och alla blickar som ständigt faller på mig, blev jag tillsagt att ta på mig lite mer. Och av någon annledning slog den kommentaren så hårt i min  lilla självständiga själ att jag inte kunde hejda mina tårar. Var det principskälen i mig som fick sig ett nyp i armen?
Sedan dag 1 har jag redan börjar ifrågasätta vårt sätt att tänka och leva i väst. Saker som vi gör samma, fast på olika sätt på grund utav olika annledningar.
Nipun bad mig att skriva upp alla frågor som dyker upp i huvudet så att jag inte glömmer dem, och så att jag senare kanske kan försöka leta reda på svaren till dem:)
 
Men, förutom en hel del myggbett på ben och armar mår jag väldigt, väldigt bra:)
Efter en liten uppdatering har jag fått höra att sommaren börjar komma på riktigt till Sveariket!! Njuuut, och hoppas att ni alla mår bra där hemma:)
 
PUSS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: