P&L

 
Så, efter tio dagar ifrån Malmö kom jag hem till ett unket och innestängt rum, ett kök i kaos och med min genomdöda basilikaplanta i fönsterkarmen..:/ Glömde visst säga till Carro att vattna min lilla raring. Skam på mig!
Kom hem på morgonkvisten, tvättade en massa och sedan bar det iväg till jobbet, och tillbaka till verkligheten!
 
Från en vecka med gött väder, skön musik och häng, uteslutande träning, oregelbundet matintag och obegränsat flöde starkare drycker till jobb, träning, tidsprioritering och vetegräs - steget är stort. Men ärligt talat har dem båda sin charm;) Det ena göder det andra. Utan jobb får man ingen semester så som som dagens samhälle ser ut. Ibland skulle jag dock vilja ha den där inställningen som många i östländerna verkar ha. Att kunna unna sig något utan att känna skam för det. Varför ska man behöva göra sig förtjänt utav sin ledighet?!
 
Peace&Love var lika sköön som alltid!:) Enda skillnaden var att jag denna gången hade sällskap med mig! VIlket var väldigt skönt, för veckan började ganska seegt, och var inte så himla energiladdad inför veckan som jag hade hoppats på! Och jag inte den heller som försöker hitta sätt att peppa igång mig själv, utan att det får komma som det kommer. Andra kvällen sov jag till och med två timmar (!!) på kvällen innan Emma och Anita fick  med mig till kvällens sista spelning med Winnerbäck. Nätterna blev inte så himla sena heller. I säng runt tre-tiden varje kväll. Och efter halva festivalen bytte vi ut vårt "Fantastic Four-tält"
till "Ålderdomshemmet, +23", vilket kändes mer passande för oss!!:D
 
Aldrig har jag nog haft denna känsla av att känna mig så "gammal" som under denna festival. Inte i någon negativ mening för det! Men att saker som förut jag vet hade roat mig, inte gör det längre. Simple as that. Hellre att lägga sig i tid och vakna vid middagstid, skönt utvilad utan någon huvudverk än att fumla runt bland fulla 16åringar och vakna upp i en annans tält beredd redo förspypåsen, och ha lika kul ändå! Lugna kampingen nästa år?!:)
 
Och så himla skönt det var att dansa loss och bara njuter utav musiken som flödade genom mina öron!:)
Lite blandade godbitar från festivalens höjdpunkter och musiken som  jag aldrig ville skulle ta sluuuut!!
 
 
 
 
 

Kommentera här: