Den man minst anar kan drömma vackra drömmar om en



Dagarna springer iväg må jag säga... Till helgen stundar Midsommarfirande i Stockholm och Bröllop i Ingaröds kyrka i Stockholms skärgård!!
Och på tal om bröllop...
På mitt arbete bor en otroligt trevlig och social dam som älskar att samtala och har oftast synpunkter om det mesta! En eftermiddag när jag skulle in till henne hade ryktet om min resa till Indien hunnit sprida sig dagen innan utav mina kära kollegor.

"Du Madde? Veeet duuu vad jag drömde om inatt??" frågade damen mig när jag hjälpt henne till sängen. Och hur skulle jag kunna veta vad Hon drömt om?
"Jodu, det ska jag tala om för dig", sa hon med sin skönt breda, "Höörs-dialekt". Min farmor pratar lika dant.
"Du förstår att jag drömde att du, nu när du åker till Indien, gifte dig med en Indier. Och jag kan se allting framför mig. Det är väl märkligt." Jaa, Indierna ser väl bra ut, tycker du inte det?" "Joo, asså jag ser så tydligt framför mig alla färger och din klänning som du har på dig, med spets framtill så här", och så försökte hon beskriva hur spetsen på bröllopsklänningen hade sett ut i hennes dröm hon drömt om mig.
Jag låg nästan dubbel av skratt när hon berättade om sin dröm!!:D
"Ja du måste skicka kort och berätta hur det går, om min dröm slår in eller ej. Ja det måste du göra".

Och damen, jadu det loooovar jag att jag ska göra!! Jag loovar att höra av mig vare sig giftemål eller ej:)

Vem vet vem som mer drömmer om en, haha;)







  
    

Kommentera här: