Ngt som säger att du ska till Indien??!


Jag är hemma hos mina föräldrar och ska snart till Björkhaga och hälsa på mormor:) Jag har också fått pappas gamla mobil, så nu sitter jag och rensar bland mina kontakter och insåg att alla inte var sparade på mitt simkort:/ Så det kändes lite sorgligt. Också alla gamla sms, som man inte haft hjärta att radera då dem väckt så många minnen varje gång man läst dem, har också gått förlorat. Men jag får se det som en början på det nya livet som komma skall!

Gårdagen var lång och intensiv, och jag kände mig så lättad när jag äntligen satt på tåget till Sösdala igår kväll. Jag lade fram min Shantaram på bordet framför mig med avsikt att läsa så mycket jag skulle kunna hinna på färden. Men ack,.. Jag kommenterade den vackra solnedgången till tjejen mitt emot mig, och så fortsatte vår konversation. Och innan hon hoppade av önskade jag henne lycka till med jakten på lägenhet i Malmö. Glömde jag att nämna att hon ursprungligen var från Indien?:) Och en jättetrevlig tjej!
När hon klev av tåget steg en annan kille på och satte sig på samma plats, mittemot mig. Han kommenterade min bok. Och så fortatte vårt samtal och Indien, böcker med tungt innehåll, Paulo Coeloh och om våra "Att-Göra-I-Livet-listor". Vi kom att bli relativt osvenska och personliga, en medmänniska att räkna med skulle jag våga säga. Och allt efter en genuint trevlig tågresa. Tåget stannade i Höör, och vi sa hej då.   
Glömde jag att berätta att hans släkt ursprungligen är från Indien?
När jag kom hem vid halv elva på kvälle stod mamma i köket och förberedde midsommartårtan. Och hade jag inte varnat min ankomst innan jag entrade köket hade det förmodligen slutat med en stoor klick hallonpuré på min vita skjorta, överraskad utav min ankomst under den sena timmen på dygnet.

Innan jag åker till Indien, eller under min resa dit - jag måste läsa Alkemisten ännu en gång!!


Kommentarer:

1 Nipun :

Its not 'a bit' ... its a lot that says YaY... you are coming to India.... ;)

2 Nipun :

Its not 'a bit' ... its a lot that says YaY... you are coming to India.... ;)

Kommentera här: