Starbucks!

Heey!

Yes, imorgon är det fredag! Det har varit en väldigt känslosam vecka kan man säga. Franzie åkte hem till Tyskland för gått i måndags, och efter det har det vart lite svårare att få samma kontakt med barnen. Insidenten med körningen i tisdags (första riktiga gråtattacken jag haft sen jag anlände, ja, sen jag vet inte när faktiskt), körde i onsdags med pappan och övade en massa vänstersvängar i över 2,5 timmar! Och efter det (jättetrött såklart) pratade vi alla om situationen här, hur jag trivdes, vad barnen tyckte, va de tyckte osv. Kändes väldigt bra att få höra en åsikt om mitt arbete. Och, det var blandat om det, både bra och mindre bra. Men det kändes skönt att få veta, så jag vet vad jag ska förbättra, att tänka på mer osv. Det kändes inte roligt att få reda på allt. Och hon fick mig att tänka över hela min livssituation här, om jag verkligen har motivation till att stanna här ett helt år till i denna familj osv.. Är detta verkligen en familj jag vet jag kommer att triva hos? Vad behöver jag ändra i mitt sätt att bemöta mina värd föräldrar, och problem som Kommer att uppstå framöver? Var ska jag lägga min prioritering? Varför är jag har Egentligen? En massa frågor som snurrar runt i huvudet..

That's where "Starbucks" comes in in the picture!
Varje torsdags kväll träffas Au Pairer i området här omkring utanför Columbia på ett "Staebucks café" (för dem som inte vet är det en väldigt känd café kedja, som "espresso house" i sverige kan man säga, samma stuk). Och ikväll var jag där tillsammans med Phoebe! Träffade en massa andra au pairer där! En dansk tjej som vart här i tre veckor bara, och som bara bor fem minuter ifrån mig, i Ellicott city. En tysk tjej ((många tyskar här)) som har en svensk mamma.
Och det är så hiiimla skönt att prata med andra au pairer! Alla tjejer är verkligen jättetrevliga här! Och en del får man "klick-kontakt" med!;) Men, det skönaste är känslan av att man inte är själv i sin situation, man är inte själv med problemen och man får små tips på vad man kan göra osv. Men såklart också hur bra andra kan ha det, med andra typer av regler, ansvar, relation med barnen och värdföräldrarna!

Träffade föresten också en norsk talande mamma igår vid "Five Oaks", en pool där barnen var bjudna på kalas. Och blev inbjuden till henne när som om jag någon gång längtade efter skandinavisk mat!:)



Haha, helcrazy!! Kolla in musikvideon (http://www.youtube.com/watch?v=o8rYl6K2STc). Kan inte säga att jag diggar den, ännu värre, men men,.. 
Stäng ögonen och lyssna istället! Riktigt smörig melodi, men skön att fälla en tår till om man känner för det!




Yes, har skrivit detta i inlägg i total mörket! Börjar kunna tangentbordet utantill snart...Så är det lite konstigt här och var så är det därför!;)

Sabbe!! Shit va kul att ni fått lägenhet och allt i Malmö! Awesome!!:D Kan tänka mig att ni har och har haft fullt upp nu!! Lycka till med allt!!!! Tänker på dig!!!!

Jag känner verkligen ert stöd från alla kära hemma!! Varje ord värmer oerhört!:) Hoppas att ni alla tar hand om varandra!
 
("v") ("v") ("v") 

Kommentarer:

1 anneli:

Hej!

du ska se det blir bättre! Och vi är alla här hemma inte så värst långt borta! Ha det bra och ta hand om dig! Kram

2 emsi:

Madde, du kommer fixa det! Oavsett om du stannar 5 manader eller ett helt ar, sa ar det enormt bra! Jag gottar mig pa kreta just nu, traffa tva negrar fran USA i veckan , da beratta jag om dig. Och jag saknar dig!! PUSSSAR!!! :)

Kommentera här: