Six Flag

25 JULI

Åkte med Franzie, Phobe and Katy till "Six Flag", ett stort nöjesfällt  ca 45 minuter från Catonsville! Var iväg heela dagen, åkte en massa sköna karuseller och bergodalbanor, badade och åkte stora vattenrushkanor i vattenlandet - hade bara en massa kul!! Kändes väldigt skönt att bara försöka slappna av, ha kul och inte tänka så mkt!! Phobe är en annan tysk au pair, jättesnäll och trevlig; Katy är amerikan och jobbar på subway, rolig tjej med cool attityd.


Det känns som om jag bollar med mina tankar fram och tillbaka hela tiden. Ena stunder känner jag mig stark och tänker att detta kommer att gå lätt, jag vet vad som ska göra, vad jag ska hitta på med barnen, de kommar lyda mig etc. Andra stunden känner jag mig,..mindre stark,..då jag tänker på hur länge jag ska vara här, om jag kommer trivas, vad om något skulle hända, ATT Inget får hända osv... Men, då tänker jag en tredje gång - det finns inga perfekta människor som Aldrig gör fel, alltså finns det inga perfekta au pairer ( förutom "Nanny" i G.B).
Herre Gud,..jag har åkt över atlanten, bosatt mig i ett annat land, annan kultur, en (nästan) helt främande famil, i deras hus, främande människor, nya vanor och oskrivna lagar, nytt, nytt alltihopa...why do you do that?! Because...- Excitements!!

Puss på alla,´och krama varandra!!

Kommentera här: