Dumsnällheten straffad



Så tillslut har min dumsnällhet straffat sig. Jag vill ju verkligen tro gott om alla människor. Eller med så många som möjligt i alla fall... Men ack så var jag för dumdristig i helgen.. 
Tvättmaskinerna klöddade ju innan helgen. Jag ringde vaktmästaren, skrev en fin lapp och satte upp på anslagstavlan.. 
    Dock lät jag mina genomblöta kläder hänga i torkrummet, och eftersom jag viste att de skulle ta ett tag innan de skulle bl torra lät jag dem hänga kvar över natten. Lördagen gick, och jag var inte hemma förrän på Söndag. Alltså var jag dum nog att låta dem hänga där över två nätter. När jag väl gick ner för att hämta dem hade Någon slängt nästan ALLA mina kläder i soptunnan!!! Ett par byxor hängde kvar, men de var fortfarande blöta.
     Tvättmaskinerna var inte igång under helgen. Så, hur många har egentligen kunnat tvätta?!
Ja, jag var ganska förbannad när jag drog upp mina kläder ut soptunnan. Hade någon kommit ner just då och påpekat vad Jag gjort som lämnat kvar mina kläder så hade jag kontrat.
     Finns det någon annan som hade slängt kläderna om man hade behövt torkrummet?! Man hade tagit ner dem och lagt dem på bordet eller på golvet. Men man slänger ju inte som om personen i fråga inte skulle märka att kläderna var borta. Snacka om att sjunka,..

Malmö vann ikväll (2-1) mot Djurgården!:) En liten händelserik match, så att det var...

Ingvar celebrerar idag!:) Grattis grattis favorit farbror!!





Kommentera här: