Me, myself and I


Det är jag. Det handlar om mig. Total fokus på mig. Inget annat. Jag är själv. Ensam. Varje rörelse känns i kroppen. Och varje ny rörelse jämförs med den förra. Hållning: sträck på mig. Fotisättning; sträckning av ben; höften i skön gungning. Presition. 

Det är så mycket som händer i kroppen. Men en pluralitet av all aktivitet sker i hjärnan. Tankeverksamheten går på högvarv. Och det är bara jag som kan påverka den. Jag skulle anta att det är just Därför jag tycker om det så otroligt mycket! Egentiden. Att under träning enbart få fokusera på sig själv. När ens tankar svävar iväg till fantasi, önsketänkande; kanske löser man världsfreden. Eller så nynnar man bara till den pulshöjande musiken. Allt är vad man känner för stunden, i nuet.

Jag, mitt eget inre, och musiken som dunkar i öronen.
Är man i sitt totala "flow" finns det ingen annan utom en själv; jag putar med läpparna och "thanks for the memories" kommer ut ur munnen.

Det börjar svida i ögonen; saltet från svetten som rinna ner i de bestämda fårorna från pannan.

Det fungerar i alla former av sinnenstämningar också. Det gäller bara att forma träningen därefter. Är man arg och frustrerad kan det vara passande att boxas. Styrketräning går också bra. Vill man bara låta ens tankar flöda iväg är det löpning, cykling eller simning. Är man på glatt humör ska man definitivt träna i grupp!

Tiden är över. Efter tiden Jag bestämt kännts bra efter vad kroppen replikerat. Det handlar ju bara om mig, och min kropp. Vi har en ständig dialog. Hur vi känner oss idag, vad vi kan prestera. Och det är sällan vi är antagonister. Men jag vinner oftast i övertalning.

...

"I'm gonna make you bend and break
Say a pray but let the good times role
In case God doesn't show

And I want this words to make things right
But It's the wrongs that make the word come to life
And who does he think he is

If that's the worst you've got better put fingers back to the keys
One night and one more time
Thanks for the memories
even if they weren't so greate
He tastes like you only sweeter"

...

Må väl, snälla!:)









Kommentera här: