Nackbesvär to be contined,..


Nackbesväret fortsätter, och det ser ut som att dagen inte alls blir som planerad..:/ Men, då får man va flexibel och påhittig. Jag är nu kapabel till att gå och utföra enkla rörelser med resten av kroppens lemmar som att diska och skriva. Jag la därför på en ansiktsmask som ska sitta i 15 minuter, och förenar då nytta i denna oplanerade händelse!:D

Att man ska behöva tvinga sig till situationer för att komma till insikt. Igår var det datorn vars högtalare lämnade in sin avskedsansökan, utan uppsägningstid! Idag var det min egen nacke som sade till mig att "nej Madde, idag tänker jag inte slava för dig, du får klara dig bäst själv". Och i båda händelserna var min delaktighet klart avgörande. Är det meningen att jag ska dra lärdom av dessa händelser?!;) Tja, man skulle ju kunna försöka:

- Ta aldrig något eller någon förgiven. 
- Ha alltid en back up plan.
- Ha sparkonto för oväntade utgifter.

Den kloke lär sig av sina egna misstag, och andras.

Så, då har det gått 15 minuter, och en förhoppning fanns att också nacken skulle varit färdig för användning, men nej..

Länge lever kanske inte optimisten, men hon eller han dör iaf med ett leende, och hoppet lever vidare!:)




Kommentera här: