Uppmuntrande dag!


Jag har precis satt igång min nyinköpta Andreas Grega(CD)skiva på datorn. Det är bara jag som fortfarande gör så. Kan jag tänka mig i alla fall. Varför sätta igång en skiva när man har spotify?! Jo, för att den är nyinköpt, och för att jag vill spela den. I skivans låtordning dessutom! Jag vill kunna ta på den. Musiken alltså. Jag vill känna att jag äger den. Skivan alltså. Och jag vill kunna lägga in den på min mp3:a. Musikfilerna alltså. 

Trotts en heldag på jobbet (kl. 7-21 med fyra timmars lunch) har jag haft en väldigt uppmuntrande dag. Eller, ska jag kanske säga "tack vare jobbet"?! I början av kvällen kom sjuksköterskan fram till mig och ville prata med mig. Första tanken var "shit, vad har jag Nu gjort:S". Jag har alltid haft respekt för sköterskorna, och alltid varit rädd för att göra fel när jag haft dem i min närhet. Säkert såklart efter någon dålig erfarenhet när jag var "ung och oerfaren" på jobbet. Men det enda sköterskan ville säga till mig var att jag var väldigt omtyckt, "en liten pärla" på jobbet och verkligen passade inom omvårdnadsyrket:) Och det kändes så otroligt bra att höra! Tror att det var den största uppmuntran jag fått i mitt arbete faktsikt..

Tänk vad lite uppmuntran kan få en att känna, och hur mycket inre kraft den ger till att orka och vilja fortsätta som man gör:)


Livet är uppbyggt av tillfälligheter som aldrig återkommer i repris. Just därför är det viktigt att ta tillvara på dem och den kraft som ges.
En uppmuntran kan vara så enkel, men ändå så stark!



Kommentera här: