Monogami



Jag satt på ett café i Lund och läste i tre timmar igår kväll, innan jag skulle träffa Bella för bia! Fick en del tid åt att studera "han som stod i kassan bakom alla godsaker"! Han var rätt bra på "upp selling", att få kunden att köpa mer eller dyrare;) Farliga försäljare det där:P
Men när Bella gjorde mig sällskap ¨på caféet kom vi, av någon oförstålig anledning, in på det där med monogami. Hon hade snackat en del med Sin respektive angående det hela. Och jag måste säga att jag faktiskt inte givit det så mycket tankerum. Men, är det verkligen Värt att lägga tid på det?!
 
Med monogami menas att man enbart egnar sin äktenskapliga sexuella era tillsammans med En person. Ja, jag håller enbart med. Men, vad händer om man ställer sig till monogami och vänskap, monogami och sexuell vänskap, monogami och "svårdeffinierad relation"?! Var går gränsen för monogami i vår västerländska kultur?! Det finns ju människor som helt kontrollerat kan hoppa i säng med ny person varje helg; precis som kläderna som åker av innan man hamnar i sängen, åker också känslorna av och stannar ute i hallen. 
Man kan ha flera vänner omkring sig utan att det skulle kunna krocka mellan dem, avundsjuka mm. Men kan man dejta fler än en person samtidigt?! Eller, till vilken grad kan man ha sex med fler än en under en period utan att det blir för konstigt?! Har det hela att göra på vilket känsloplan det hella ligger på?!

Okej, pusta ut, tänk igenom, min egen åsikt i det hela,..

Fuck hela känslolivet, och ha sex med de personer du Vill ha sex med. Det enda man såklart behöver ha i åtanke är såklart respekten till andra människor, och vem i din Nära vänskap som isf skulle skadas av Ditt val som Du gör!:) Någon som håller med mig?! Till och med psykoanalysens grundare, Sigmund Freud sägs ha varit positiv till motsatsens polygami.
Dock kommer det känsliga när känslor börjar gro. Och det är det bara en själv som vet, och som man själv får känna efter vad som känns rätt eller ej. Polygami. Jag tror dock, att har man större ambitioner än att enbart ha sex med en person; om man känner att personen inte är någon att "leka med"; om man dejtar på odefinier basis, då ska man ta det lugnt. Seriell monogami. Eller, kanske inte riktigt seriell monogami, då detta står för att enbart ha en sexpartner åt gången, men att det är okej med flera partners under sin livstid, och phu, vilken himla tur att Det är accepterat i den västerländska kulturen!! 


Fuck for a wounderfull life


 
Jag ska mönstra imorgon...


Kommentarer:

1 Anonym:

Massor med lycka till på mönstringen. (Inte för att den är svår, men ändå.) Du måste berätta hur det gick när du är klar!

2 Henrik:

Det var jag som postade nyss, bara så du vet...

Kommentera här: