Hjärup!


Vad gör man en dag då man vill gå på upptäcksfärd?! Jo, man utnyttjar sommarkortet, och igår blev det Hjärup! Både Bella och jag har alltid undrat hur det ser ut bakom den där "borgliknande" muren som man ser varje gång man åker med Påga Tågen. Så, vi tog oss dit och inspekterade! Jag hade med mig gitarren, och  med utsikt över en åker satt vi och sjöng och spelade några trudelutter:)

En Krögare på en restaurang berättade att där en gång var tre tjejer som stod och sjöng på torget i Hjärup! Samma sång, om och om igen. Och efter några timmar hade han bjudit dem på mat. Han bad dem att; skulle de någon gång bli upptäckta och kända fick de skicka en skiva till honom. De tre tjejerna kallade sig Calajsa:) Men skickade de någon skiva till honom? Nej, tyvärr så väntar han än på den,.. Snälla, skicka en skiva till honom! Det var en såå trevlig prick:) 
Han frågade mig desamma. Och ja, blir jag känd någon gång så loooovar jag att skicka en skiva till honom!

  


Senare tog vi till oss till Lilla Torg! Jazzspelare från Danmark underhöll på Hedmanska gården! Men tror också vi underhöll en del med våra såpbubblor:)

Kommentera här: