Godkänd...?!


Vi har under hela dagen idag i idrottsklassen avverkat praktisk tentamen i dansbas, atletisk bas och bollbas. Det är alltså inte bara hjärnan som har varit aktiv idag, som i vanlig skriftlig tentamen, utan också kroppen har fått jobba. Från klockan åtta i morse, 40min lunch, och fram till fyra i eftermiddag. Vi var heelt slut... Måtte dem fördela examinationerna bättre till nästa gång!

Dock fick jag en extra uppgift att göra innan Norgeresan, efter att min delaktighet under seminariet i veckan inte var heelt hundra. Men, en sak som jag lärt mig mer av, tror jag är att möta motgångar. Motgångar kan fightas på många sätt. Och efter USA känner jag att det lär krävas än större motgång för att få mig på fall! Extrauppgiften blir att skriva om "bräda och telemark", och sen berätta om det. Jag har ändå gjort mig "förtjänt" av det..

Något som vi alla också fick känna av i klassen idag var med och motgångar. Hur andra beter sig i dem, och hur man själv aggerar. Också hur viktigt det är att visa att man stödjer varandra i båda fallen. Ingen vill stå själv i en motgång. Verkligen ingen.  Och det lär inte bli lättare under Norgeresan..  

Jag bara längtar!!

Nästa aktivitet - thaibox!! Jag ska inte vika mig för det ikväll!:) Kommer ju inte träna på nästan två veckor..!!

Fy vad glad jag är över att jag pluggar Idrott. I Malmö. Med denna klassen.

Klassfest imorgon!:)



Kommentera här: