K


Jag är förtrollad.
Som med ett spö likt en (sago) fe kom du och förtrollade mitt hjärta.
Du tog kontroll över mitt inre.
Du, med ditt smekande handslag; smältande leende; varma blick.
Du satter mitt hjärta i obalans.
Jag är inte mig själv. Eller, är det de jag är?
Omedvetenheten om mitt sanna jag när kärleken förblindar en.
Jag vet inte.
Jag har aldrig kännt såhär förut.
Jag är ovan vid känslan.
Den kommer sällan till mig.
Den där känslan som får mig att stamma, extra mycket på bokstaven K. 
Som får mig att darra som om kroppen frös.
Som får mig att tappa hakan, tappa ord, tappa fattning, tappa mitt mest självmedvetna jag. 
Jag.
Du.
Du som tog kontroll över mitt inre utan Ditt medvetande.

...

Nej, det finns inget intressant att berätta mer här.






Kommentarer:

1 sabina:

hmm, vem är det nu du syftar på!!?

2 Madeleine:

Det är inte alltid jag syftar på någon, precis som jag skrev;) Jag är så ärlig som man kan bli. Men, ibland kommer bara orden till en. Okej Sabbe, det var En jag tänkte på. Men det är inte så illa som det låter...;)

Kommentera här: