Sommarjobb:)


Äntligen är SOMMARJOBBET fixat!!:):) Så himla skönt att slippa oroa sig för det, och istället lägga tankeenergin på vad som händer nu; nämligen skoooola!! För nu är det en massa skrivningar som är i luften. Nästan alla i klassen har en hel del omskrivningar p.g.a. en massa faktorer osv... Dock är jag lättad över att slippa EN skrivning, eftersom jag var en av de FÅ (tre stycken i kassen) som klarade den...

Men som sagt, sommarjobbet är fixat!! Jag kommer att arbeta på ett privatägt företag inom äldreomsorgen som är rekryterat av Malmö stad:) Och även om jag tidigare arbetat på ett servicboende, så finns det mycket som är annorlunda här så som nya rutiner, nya människor, nytt sätt att arbeta och andra saker att ta hänsyn till!:)

Vi började med Orientering idag, och fick i uppgift att orientera i staden m.h.a. karta och X antal bilder. Vi skulle alltså försöka para ihop rätt bild med rätt plats; annorlunda och väldigt kul:)  

Nu ska jag sätta mig in i lite idrott, ledarskap och grupprocesser:)


Carpe Diem:)


Kommentera här: