Jag tycker om mig själv:)


Känner att jag haft ett sådant "flow" denna helgen! Fredagens utgång kändes underbar, och jag kände inte att det var alkoholen som skapade den känslan, utan något djupare än så.
Jag var ute och joggade igår. Och igen fick jag den där känslan, "the flow". Och plötsligt hade en hel timme gått, och jag var knappt trött!:S,..:)


Mitt jag som gjort sig i utryck denna helgen, det jag:et trivs jag med så otroligt mycket! Och det är alla människor runt om mig som gör att jag är den jag är, och som gör att jag då tycker om mig själv:) Ja, jag vågar skriva det, att jag tycker om mig själv!!
Om man inte tycker om sig själv, hur ska man då kunna acceptera att någon annan kommer att kunna tycka om dig?!:) Låt oss börja där, så får vi se hur det går,.. en sak i taget:)

Det där med människor och dess relationer till acceptans. Innan man börjar leta efter källan till förståelse, som ofta kan vara svår att finna, så måste man börja med att försöka lära sig att acceptera, bland annat olikheter. Om vi inte kan acceptera saker och ting, hur ska vi då kunna förstå?! Där efter vill jag inte säga att man måste acceptera allting i världen; det ska man inte behöva om det är så att man känner att man blir trampad på tårna. Men så länge saker inte påverkar ens eget, eller andra man håller av..
Jag fick en irriterande känsla idag när jag blev påmind om ett personligt val jag gjort i mitt liv. Detta val påverkar ingen annan än mig själv, och där efter kan människor tycka vad dem vill om det. Alla måste få ha en åsikt. Det jobbiga blir när de ska vädra dem, och börja kritisera!! Snälla, lägg ner och ACCEPTERA!! Well, well,... Ja, det har att göra med mitt val att inte äta kött... F.F.S...


Efter att ha varit hos Ingvar och firat hans födelsedag, gick jag med pappa och kollade en väldigt underhållande fotbollsmatch - Mff vs Trelleborg!! Dommaren kunde lika gärna vart Nalle Puh så som de dömde.. Men ja, mff vann, 2-0; och det fanns chanser till fler!

Dagen var alldeles för vacker för att spendera i affärer. Men, det blev IKEA och lite Emmaus ändå! Jag fick en sådan nostalgitripp då jag köpte godissnören idag! Kommer ni ihåg de där elefantsnörena som man som liten satt och flätade och gjorde armband av och sen åt upp?! Varför slutade man köpa dem,..:) Och ja, dagen berikades med en mycket fin vän:) Kuddarna som hon köpte gjorde sig säkert fina i soffan!

Åh, familjen; ni skämmer bort mig:),..och jag gillar det inte,.. Har jag en så stark stolthet, elle vad handlar det om egentligen?!

Ny vecka, nya kämpartag!

Trevlig vecka, och kram på er alla:)








Kommentera här: