Nästan som en ledig dag!


Idag kändes nästan som en ledig dag! Slutade jobba vid 14-tiden. Trottsade det oberäkneliga vädret och hoppade i havet tillsammans med Sabbe på eftermiddagen, hängde tillsammans på trappan inne i stan och tränade box i Rörsjöparken nu ikväll.

Jag fick en tanke idag när jag promenerade mot träningen. Under den senaste tiden tror jag att jag har jag känt mig en aning stressad inombords. Än vågar jag inte spekulera i något givet svar till varför jag känt det så. Men den kan bottna i någon form utav inre spänning, som möjligen kan ha yttrat sig i den yttre spänningen jag kände i förra veckan då nacken och ländryggen fick för sig att värka. Kunde nästan inte rotera med nacken. Så en liten fara i trafiken får jag väl erkänna att jag kanske var då det inte var det enklaste att se sig om i någon större vinkel.     
I vilket fall som hellst; ren spekulation. 
Källan till dessa spänningar ligger såklart hos mig själv. Så det är för mig själv att ta kontroll över dem. 
Idag kom jag dock på mig själv att jag kände mig väldigt lugn inombords. Och med lugnet följer en form utav nöjdhet kan man väl säga. Lugn, nöjd och glad:) 
Varför?!
Det vill jag inte spekulera i idag. Jag vill bara fortsätta känna såhär ett tag till helt enkelt:)



Så, jag säger god natt i god tid, och hoppas ni kommer lyssna på det här innan ni somnar och känna att alla ord som flödar, i tonerna, till rytmen, går in i ditt hjärna:)





 



 

Kommentarer:

1 sabina:

vad skönt. en slags inre harmoni kanske. Jag känner också det ibland, efter vårt äventyrliga dopp kände jag harmoni, jag älskar den känslan direkt efter ett iskallt dopp. önskar man kunde känna så varje dag. kanske skulle man bli badvakt och "låtsas" rädda folk hela tiden :)

Kommentera här: