I just had sex


Jag brast i skratt när denna låt spelades i mina öron på Diggilistan i p3. Lonely Island feat. Akon låg idag på 23:e plats. Och första tanken var hur otroligt löjlig låten var.

 

Men, om man tänker efter en stund,.. En massa låtar handlar om just sex. Oftast i otroligt målade förklaringar och liknelser med det ena och det tredje. Men i den här låten talar dem klarspråk. "Jag hade precis sex, och det kändes så bra" - inga konstigheter eller tendens till feltolkningar i denna texten inte. Inga flummiga liknelser till porrliknande, sexistiska musikvideos som visar lättklädda kvinnor som dansar och för sig i sensuella rörelser mot en påle när männen ser på. "Det kändes så bra när jag gjorde det med min penis", och de sjunger med en inlevelse likt ett litet barn som precis fått sitt första lördagsgodis, någonsin! 
Haha, nu har jag spelat låten (s)X antal gånger ty det krävdes då jag ville ge den en ärlig chans till rättvis tolkning;)
 




Kommentera här: