Melody Club-nostalgi


Yes, det blev lite Melody Club-nostalgi igår kväll på Babel. Jag blev ganska förvånad över hur många låtar jag faktiskt kände igen introna till, och förundrades över texten "I wanna make love by you" i låten Electric. Första tanken; dålig grammatik? Därefter sa Sabbe - Han kanske vill göra kärlek av henne:) Aha...;)
Publiken var verkligen blandad med unga som gamla fans. Men det var också en fundering min vän och jag hade under kvällen. Hur kommer det sig att äldre, till mestadels, män tar sig ut på klubbar bland 18åringar?! Inbitna fans eller lamköttsjägare?!

Musiken gjorde mig i alla fall lite nostalgisk. Och jag påmindes samtidigt om hur mycket jag älskar den typ utav kulturell plattform:) Idag är det inte många band som överlever i den massproducerade konstverksmiljö som musiken är. Ibland undrar man ju ibland vart endel band tagit vägen, och vad som hänt med dem. Splittrats? Lagts på hyllan? Gått upp i rök? 
Men trotts att dem inte spelar tillsammans mer, eller producerar ny musik kommer det dem skapat alltid att finnas kvar. Det går inte att arkibusera musik (eller jo, det kallas remix och kan ibland ses som rena mordet om det inte görs med stor respekt, min mening. Musikpolisen nästa?!). Det går inte att radera sköna musikslingor, och kommer alltid att finnas där! 

Idag hoppas jag på en riktigt sköön, ledig dag där allt går som planerat:)
Peppar, peppar ta i trä...

Vi ses i marschallens skugga, amen:)







Kommentera här: