Hasslea Helpline



Igår stoppades jag utav en gatuinformatör utanför centralen - ännu en Green Peac-aktivist, tänkte jag. Men, det var en representant från Hassela Helpline; en organisation jag inte alls hade hört talas om faktiskt - hade ni? 
Hassela Helpline är en del utav Hasselarörelsen som arbetar med ungdoms -och missbruksfrågor. Och till dem kan man vända sig som anhörig till någon som lever under missbruksförhållanden och barnmisshandel. Och när man känner att man inte vet hur man som anhörig, vän eller granne ska förhålla sig eller gå tillväga när man har en visshet om något som inte ligger till som det borde.


Jakten på lycka är ett program på svt där Hanna Hällqvist söker svar inom flera tänkbara områden. Jag fastnade för ett sätt att sprida lite glädje i vår vardag - anonyma klubben!
Anonyma klubben innebär att man exempelvis betalar för en kaffe och en kanelbulle på ett fik. Och sedan ber man expediten att bjuda nästa kund som beställer detta och säga att fikan redan är betald och hälsa från Anonyma klubben - looove the idea!:)

Idag tog min kära bror sitt KÖRKORT - Stort grattis!!



Kommentera här: