P&L - Fredag!


(..en veckas försenad uppdatering - bättre sent än aldrig!)
Tog mig in mot stan, skippade faktiskt Timbukto. Man har ju hört honom tidigare. Men lite ledsen nu efteråt att jag faktiskt skippade det med tanke på alla gula plusstecken som expressen givit honom... Lyssnade på ståupparen Martin Lagos istället, stockholmare med stockholmshumor, som drog några skämt om oss skåningar. Han tyckte att vi var ööövertydliga med alla skyltar och riktlinjer vi har här nere. Kanske just för att det behövs för alla som tar sig hit. Malmö kan man ju se lite som en öppen gate till resten av världen. Exempelvis Pågatåget; "Klockan är 12.45", "Nästa station är Eslöv" "Detta Pågatåg kör med slutstation Kristianstad"..

Vaknade till Movits! Så grymma och svårt att sitta still när dem spelade:D Jason Diakité och Promo gjorde dessutom sällskap, och bandet höll på att studsa av scenen. 
Teddybears
 var bra. Skööna att röra sig till. En aning stöddiga dock, och har sett och hört bättre.
Anna Järvinen är speciell. Mycket speciell. Nästan så man inte klarar av att se henne på scen. Men fy vad jag gillar hennes sätt att forma rösten tíll de poetiska texterna som forsar ur hennes mun.

Under Looptroup Rockers fan jag en tjej, Annelie, som såg ut att ha lika trevligt som jag där vi stod och diggade till musiken. Hängde med henne och hennes vänner och lyssnade på The Strokes - hey nyfunna favoriter! Sköna att lyssna på!

Mitt i natten när jag försökte sova var där någon som ramlade mot mitt tält över mina fötter. En aning paff får jag säga att jag blev. Men, det kunde väl varit värre med tanke på antalet överförfriskade människor som är samlade och cirkulerar under en sådan begränsad yta..;)

 

Kommentera här: