Österrike







Om jag tidigare sagt hur vackra andra städer varit, så är Wien också en utav dem! Många vita, ståtliga byggnader, och en massa caféer! Första dagen gjorde jag sällskap med en kille från Brasilien till slottet Schönbrunn och parken runtomkring. Många härliga bilder blev tagna på den vackra höstdagen!

Efter två nätter i Wien tog jag mig till Salzburg och staden där "the hills are alive with the sound of music".. Svårt att inte bli påmind om det där jag anlände till hostelet... Fullt med bilder överallt, och information om hur man kunde ta sig till de berömda ställena där filmen utspelat sig, för länge, länge sedan.. Och för att hitta till hostelet tog jag hjälp utav en vänlig själ som tog fram sin GPS, gick med mig åt fel håll för att sedan komma på att det var åt andra hållet vi skulle gå;)
Efter god nattsömt tog jag en skön promenad upp mot  och över kullen med vacker utrikt över Salsburg. Vanligtvis vid denna tiden på året ligger snön tät. Men av någon (möjligen global sådan) annledning sken solen och värmde skönt! Och även om man är väl medveten om risken till förkylning under denna väderlek är det svårt att behålla jackan på! Dock har jag tagit för vana att käka en tsk ingefärapulver varje dag (tar död på allt som kommer ivägen), så att näsan inte rinner iaf;) Tackar Nipun för det!!

Jag fick kontakt med en kvinna bosatt i Liechtenstein, och efter två nätter i Salzburg tog jag mig till nästa land! Jag fick möjliget att låna hennes lägenhet under hela helgen:) Snacka om bra chans att uppleva landet, med gratis boende!!

To be continued..




Kommentarer:

1 Pappa:

Hej madde. År det dags plocka fram mina gamla tågluffarbilder snart ?? från 1983. vad kommer att skilja ??........typ .....massor. ha de.

Kommentera här: