Napoli!


Första natten spenderade jag hemma hos Dan! En väldigt trevlig och chillad kille från USA som arbetade för amerikanska ambasaden och bosatt strax utanför Neapel. Han hämtade mig på tågstationen, körde som alla andra galningar i trafiken, visade mig kvällsvy över staden och bjöd mig på middag:) Därefter chillade vi hemma hos honom, snackade, spelade musik för varandra, han spelade lite gitarr.
Dagen efter regnade det... Han släppte av mig vid hans favvo café där jag satte mig och uppdaterade lite osv.. Sedan gick jag genom hela stan tills jag tillslut fann hostelet. Gick ut senare och åt pizza (ybergod alltså). Trafiken i

Neapel är kaos alltså... Och vägarna här går upp, ner, runt, kors och tvärs och är inte heller gjorda för någon större trafik. Gatorna är trånga och det är väldigt mycket enkelriktat, verkade det som iaf. Men det är väl också det som gör staden så intressant! Livligheten, de trånga gatorna.. Och utanför staden skådar man vackert över fortfarande aktiva vulkanen Vesuvios.
Strax utanför Neapel ligger staden Pompeji som är känd för staden som begravdes efter ett vulkanutbrott år 79, återfanns på 1600-talet och började grävas fram 150 år senare



Detta kommer att bli min "Napoli-låt" efter att Dan spelade den för mig.
Inget slår orginalet jue...;)

Kommentera här: