Vackra höst:)


Så, nu får även jag känna av hösten:) Och jag gör det med glädje! Igår tog jag mig till ett berg som vintertid bjuder på bra skidbackar, och som ger fin utsikt över staden. Men fick även nu skåda en del snö! Sofia har varit en bra stad att enbart varva ner lite granna. Det finns inte så mycket att skåda, men väl att uppleva! De sargade byggnaderna och svårvandrade trottoarerna anar om ett land där restaurering inte direkt varit prioriterat den senaste tiden... men väl så charmigt;)


Igår kväll, på väg hem till hostelet fick jag känslan av att det var någon som trodde att jag var till salu.. Efter att jag gick ut från en mataffär, skymtade jag en man stående utanför, och efter en stund kände jag att han gick en bit bakom mig. Precis innan jag skulle gå över en större väg hörde jag han säga något i stil med "bla bla bla whore", och trodde först att han kanske talade i telefon. Men när jag strax efter vände mig om gjorde han inte det, och jag fortsatte att korsa vägen.. Väldigt skumt:S Och som jag sagt tidigare är det ibland skönt att inte veta vad andra talar om...:P

Sofia är tydligen stadens mecka när det kommer till Second Hand affärer (looove it), och idag har jag inhandlat alla mina höstkläder:) Sex plagg runt hundralappen:) Nu ska jag bara hitta en större väska så jag får hem allt. Värsta fall får jag väl ta på mig allt;)
När jag skulle betala i en Second Hand affär råkade jag säga "fuck", så där för mig själv, när jag inte hittade tillräckligt med mynt i väskan. Och när biträdet råkade höra det tittade hon på mig med stora ögon. Som om hon inte trodde sina öron. Haha. Jag började skratta, och strax därefter hon med. Och så berättade hon för sin kollega vad jag sagt, och så skrattade vi allihopa.
Tydligen var det ordet ganska laddat här;)

Idag har jag bara gått runder och insupit höstdagen och de vackra färgerna som kommer med årstiden:) Och ikväll bär det av med nattåg till nästa destination!



The perfect time for all those wounderfull colors, lightning up during the darkness that slowely is taking over,..




Kommentera här: