Crazy, wounderful day!!


Söndag morgon och jag begav mig till jobbet utan att ha fått någon vidare lång sömn efter lördagens trevliga utekväll på Moriskan:) Lördagen bjöd på mycke skratt och glädjegråt tillsammans med Tania på ett falafel ställe på möllan, och kvällen avslutades med mysigt sällskap på Moriskan och Club Living:)

Slutade jobbet vid två, och dagen var verkligen långt ifrån slut...
Mötte upp Tania efter jobbet för en snabbträff på caféet, och när jag skulle gå därifrån för att komma i tid till yogaträningen råkade jag fastna med håret i lampan över bordet. Och jag kunder verkligen inte komma loss!! Tania försökte, och jag själv försökte utan att kunna se vad det var jag gjorde. Och vi skrattade och skrattade och kunde inte fokusera på vad det var vi skulle göra! Efter en stund fick jag försöka dra loss håret, och efterlämnade tillslut en fin maddetuss med hår i lampdekorationen. 
Cyklade snabbt därifrån på cykeln jag fått låna utav Tania.
Efter yogan skulle jag till och låsa upp cykeln, och vad händer... fumlar med nyckelt och ser den falla ner i brunnen under mig!! Så, där stod jag med Tanias låsta cykel och tittade ner mot en nyckel jag inte hade några som helst medel att kunna få fatt i. Vänligen försökte dem hjälpa mig på Bikramstudion, men utan resultat. Och någon reservnyckel fanns inte till handa.
Lugnade mitt sinne och samtalade en stunde med Emmavännen som jag inte talat med på ett tag.
Därefter var bara för mig att promenera från centralen till Värnhem med den låsta, klarblåa cykeln i hand.
Väl framme på Värnhem dog min mobil, och jag kunde då inte få tag på Tania...
Kom hem vid halv tio; vrålhungrig, ybertrött och med mitt stora antagande att jag skulle få sovmorgon dagen efter och börja jobba kl.13. Men ack,.. Halv åtta, måndag morgon, ringde dem mig och det slog mig att jag skulle SLUTA kl13... 
 
Det var inte fredagen den 13:e. Det var bara en helt vanlig söndag...:)  




Kommentera här: