India here I come.....??!!


Det var torsdag, och som i vanlig ordning när jag startar min dator kontrollerade jag min mejl. Skulle jag få något annat i min inkorg denna dag än "lockande" erbjudande från Life?! 
"International Admission".
Min ansökan till Manipal University hade nått dem - äntligen livstecken!! 
Jag chippade efter andan några gånger. Leendet på mina läppar gick inte att dölja. Men varför skulle jag vilja dölja det?!
Sprid glädje genom ditt leende:)

Lördag förmiddag. 
Jag mådde inte helt hundra efter gårdagens löpträning och den ack så otrevliga frossan under den sena fredagskvällen. Men mejlen kollades och ännu ett "International Admission" fanns i min inbox - WHAT??
 
"Dear Ms Madeleine,
It is with pleasure we anounce that you have been provissionally accepted to the Manipal University of Nursing".

Ööööööhhh??

Eh, vad menas nu med detta? Har jag kommit in? Så fort jag betalar första avgiften så är jag antagen och får lov att anta mina studier på Manipal University?!

Så många tankar snurrade runt i mitt huvud, och tankarna snurrar fortfarande. Plötsligt blev en tanke på väg mot handling. Och det är först nu när hjulet börjar snurra som allvaret börjar kännas.
Plötsligt fick jag ytterligare saker på min to-do-list.
Det som avgör mitt val ligger hos CSN. För kan dem inte hjälpa mig, så kommer jag inte ha möjlighet att börja mina studier där...

To be continued...




Kommentarer:

1 sabina:

SPÄNNANDE!!!!! OMG!!!!!!!

2 Nipun:

Oh great this is one big news of this new financial year in India.... ;) So u just have to pay the fees and u'r admission is done and than u'r visa is done and than u'r flight is booked and then u'll land in India..... ? I simply can't believe this..... OMG OMG....you will be in India.... wooooohooooooooooo ;)

3 Madeleine:

Ojojoj,.. everything is spining around in my head at the moment... Have no idea of how everything will turn out. I'm just leaving everything to it's destiny...

Kommentera här: