Beauty or the Whore?!

 
Imorgon kväll har jag gått med på att ställa upp i skolans Miss MCON-tävling (Manipal College Of Nursing). Med största annledning att ingen annan ville, och vad gör man inte för sitt lag;)
Dock har hela "Miss MCON-grejen" satt mina tankar i gungning... Ena sidan av mig tar denna grej som en rolig grej, och jag ser det mer som att jag klär ut mig än att jag klä upp mig.
Min egen-valda klänninge gillades dock inte av min lagkamrat eftersom den var "för enkel". Och istället visade hon mig en röd-glittrig kortklänning som hon tyckte skulle passa betydligt bättre... Och dessvärre gick den på mig...
 
Klackarna har lånats utav en vän; klänningen utav en annan; smycken från en tredje. Och efter lite cat-walk-träning står jag nu framför spegeln och känner mig som en, en....hora?!:D Hm... vad hände med "Beauty looken"?! 
 
"- Madeleine, what does beauty means to you?
-  Um... Beauty to me is something that comes from the inside of a person. And beauty for me may not be the same as beauty means to you. I believe the very human being is like a flower. And the beauty is when you se the person blossom. And what makes the person blossom is the confident, and the belief of oneself that will be seen on the outside."
 
Så, varför står jag framför spegeln med självförtroendet fallandes i hand med tyngdkraften och känner mig som en hora...?
 
Plötsligt fann jag ingen logik i att gå emot min egen prinsip med att klä mig i ngt jag inte alls känner mig som en skönhet i...
 
Eller så tar jag bara ta på mig något som kallas "klänning", spatserat i platå, och le tills mina smilgropar värker...
 
 
 

Kommentarer:

1 Henrik:

Hela den här grejen med en sådan tävling känns inte alls som dig Madde. Det är förvisso en sak om det är bara en kul grej, men när sådana tävlingar är på allvar tycker jag bara de är löjliga. Det känns lite för plastigt för att vara du Madde.

Kommentera här: