Loppis och hopp i havet under soliga söndagen

 
8.30 kom Sabbe och hämtade upp mig och mina grejor och körde till drottningtorget, redo för loppis:)
Solen gassade som bara den. Och utöver de småslantar vi fick ihopa fick vi också en fin solbränna, och lite solsting;) Inte så konstigt efter närmare sex timmar i solen...
 
Lite senare drog vi till Västra Hamnen och tog ett första dopp i havet för detta året! Vilken sommarvärme vi haft idag, Skåne:)
Ifrån havet tog jag en skön promenad hemåt. Och under den var det många känslor som kom över mig, vilket frigjorde några tårar som föll ner för mina kinder. Kanske var den utlösande faktorn tanken på alla dem jag träffat de senaste dagarna och att jag inte kommer ha möjlighet att träffa dem på ett bra tag, och att det slår mig mer och mer att dagarna  till min resedag faktiskt springer iväg. Tiden man spenderar tillsammans med vänner och familj, nära och kära, dem är inte oändliga till sitt antal. Och när man känner att dagar försvinner, eller att dem helt enkelt räknas ner, så vill man inget annat än stoppa dem. Men samtidigt vill man också låta dagar springa iväg utav andra annledningar. Som exempelvis med annledningen till att jag just bara lääängtar tills jag reser igen!! Och att få påbörja ett helt nytt liv, i en helt ny värld!!
 
Det pratades mycket om filmen "Eat, Pray, Love" idag med Julia Roberts i huvudrollen. Och ikväll är en sådan dag då det inte finns en mer passande film att se på än just den!! Så jag stack inom filmbutiken och lånade med mig den, och hade tänkt se den nu:)
 
 
 
 
 

Kommentera här: