Mumbai

 
19:ejuli
 
Klockan ar 05.30. Luften ar sa dar aklickt fuktig att kladerna klibbar sig fast pa kroppen. Men med 20kg paryggenoch 7kg pa magen har jag inte sa mycket val an att fortsatta ga mot utgangen och ut fran flyglpatsen.
Mumbai. Omg. Nu ar jaghar. Antligen? Redan? Ar det sant?
 
Jag motte upp Nipun som planerat, och tog en bestalld Rickhawk mot var host. Pa vagen dit stannade vi till vid ett "chai stalle" och drack chai medan chaufforen tvattade sitt fordon. Bil vet jag inte om man kan kalla dem. Valdigt fiffigt transportmedel i alla fall:)
Sa dar satt man plotsligt och drack te med Nipun, mitt i Mumbai emtidig torsdagsmorgon. "Not like having a coffee at cafe at home I guess?"
Nej, men tanken slog mig direkt; kaffe pa Coffee Point hemma i Malmo, eller en Chai sittandes pa en stalstallning i Mumbai. Oberoende plats i varlden smakar det man dricker som bast i fint sallskap! Kanslan dar pa stalstallningen var obeskrivligt underbar.
Jag var valdigt trott, glad att traffa Nipun och upprymd over att vara i Indien.
 
Vi kom hem till var host, en valdigt trevlig kvinna, Och efter att jag fatt sova nagra timmat tog vi oss ut i staden.
Luften ar klibbig. Trafiken ar kaos. Manniskorna ar manga. Gatorna ar smutsiga. Tagen ar standigt fullproppade. Hmmmm...mycket som sags om Indien tycks stamma ganska bra:)
Efter en hel dag ute i stadens kaos sov jag drommande gott nar natten kom...
 
 
 
 

Kommentera här: