Varför vill jag röra (vid) dig?


Igår eftermiddag tog jag en underbart härlig promenad i Kirseberg tillsammans med Tania:) Gick en runda i parken, lät solen värma våra kinder och suckade förundrande åt de söta barn som sprang runder och matade de nyckfulla ankorna vid dammen.

Av någon anledning kom vi in på en diskussion angående beröring. Jag frågade min vän till vilken anledning man väljer att vilja röra vid en person. Varför ger jag dig en kram? Varför håller jag din hand och ibland väljer att krama om den extra hårt? 
Kanske är det just den frågan man ska ställa till sig själv för att få svar på vad man känner för personen man rör vid?
 

Vad är det jag vill säga med min beröring? 
Är det för min egen vinnings skull eller för att jag vet att du tycker om det?
Med min medvetenhet av att det gör dig glad och för att ett leende klär dig så mycket bättre?
För att jag genom min beröring vill visa vad jag känner - känner du det?

Genom beröring väcker vi känslor, bygger relationer och skapar band mellan två människor. En förbindelse mellan två världar där förståelse till varandras själar växer sig starkare. Sympati och medkänsla börjar gro, och med den stärks också mitt bemötande till den medmänniska vars hud fått möta min. Om det är du som tar på mig, eller jag som tar på dig har ingen betydelse. För när vi väl möts existerar inget du, inget jag. Utan bara ett vi

Det är närhet.
Det är vackert. 

Kommentarer:

1 Nipun:

I feel a touch, a hug or a gentle peck on the cheek many times speaks a lot than thousand words. But not always...Sometimes the touch can be manipulated...Sometimes your heart is governed by such strong feelings that a touch might not be necessary, though if its there, its a bonus....Feelings are such strong emotions that it keeps you live thru this long long life...:)

Kommentera här: